Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs | Verplicht | 540 | 20,0 | 540 | 20,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| Ondernemen (o.a. kritisch reflecteren over de ideeën bij alle geledingen die betrokken zijn bij de uitvoering van het project, visie en strategie ontwikkelen voor een bedrijf, projectmanagement, verantwoordelijkheid opnemen voor het behalen van de doelstellingen, marktwaarde bepalen, kosten- batenanalyse, businessplan, opvolgtraject kunnen uittekenen, etc.) | - EC
| Ontwerpen & ontwikkelen en implementeren van (bio)technologische systemen o.a. op een innovatieve, realistische, multidisciplinaire, creatieve, integreerbare, maatschappelijk verantwoorde, systematische, kwaliteitsgerichte, veilige en kritische manier. | - EC
| Levenslang leren (o.a. zelfstandig relevante kennis verwerven, zelfreflectie, flexibiliteit, efficiëntie, maatschappelijk bewustzijn, etc.) | - EC
| Communiceren en samenwerken (o.a. sociale vaardigheden toepassen, overtuigend, doelgericht en efficiënt communiceren over het project afgestemd op de stakeholders, onderhandelen en multidisciplinair samenwerken in een bedrijfscontext, gesprekstechnieken, managementvaardigheden, etc.) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
 
|
Inhoud |
|
De student verwerft praktische ervaring en inzicht in het beroep van ingenieur door te werken in een (eigen) bedrijf of team. Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden. |
|
 
|
Werkvorm |
|
De werkvorm is afhankelijk van het type innovatieproject dat de student kiest. Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden. |
|
 
|
Evaluatievorm en bijkomende condities |
|
Eerste examenkans 100% permanente evaluatie
De evaluatie gebeurt op basis van een projectportfolio en een juryverdediging. De evaluatie gebeurt aan de hand van de eindcompetenties en de daaraan gekoppelde leerresultaten, beoordelingscriteria en deliverables.
Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk:
1. Ondernemen 2. Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van (bio)technologische systemen 3. Levenslang leren 4. Communiceren en samenwerken
De beoordelingsgewichten van de categoriëen zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject. Dit wordt vóór de start van het project vastgelegd in overleg met coach, mentor en student.
Tweede examenkans
Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach en mentor. |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|