Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master in de handelswetenschappen - marketing management | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen kan binnen de gekozen afstudeerrichting zelfstandig kennis opbouwen en informatie verzamelen, verwerken en beoordelen met het oog op de toepassing ervan in de beroepspraktijk. Hij/zij doet dit vanuit een attitude van levenslang leren. | - EC
| De master handelswetenschappen kan in het afstudeerdomein eerder complexe reële managementvragen oplossen aan de hand van een conceptueel-analytisch kader dat bouwt op kennis en inzichten uit de bedrijfskunde, economie en aanverwante gedragswetenschappelijke disciplines. Hij/zij kan op een kritisch onderbouwde manier vanuit de bedrijfskundige behoefte een keuze maken uit een set van zelf gegenereerde kaders. | - EC
| De master handelswetenschappen kan de gevolgen van beleidskaders, regelgeving en maatschappelijke veranderingen op de werking van een organisatie inschatten. Hij/zij vervult daarbij als expert binnen het domein van de afstudeerrichting een adviserende rol en bouwt daarvoor op zijn/haar visie op de samenhang tussen de functionele domeinen van het bedrijfsmanagement. | - EC
| De master handelswetenschappen vertoont ondernemend gedrag en een multidisciplinaire, onderzoekende attitude en kan deze aanwenden in het domein van de afstudeerrichting. Hij/zij ontwikkelt sterke enter- en/of intrapreneurshipvaardigheden. | - EC
| De master handelswetenschappen kan correct en gepast professioneel, vlot en helder communiceren, rapporteren en presenteren in de context van het afstudeergebied. Hij/zij doet dit in de opleidingstaal. Hij/zij kan tenminste één vreemde taal, zowel mondeling als schriftelijk, adequaat gebruiken in een bedrijfscontext. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Interactieve marketing beschrijft hoe de inzet van nieuwe media (inclusief sociale media) kan bijdragen aan het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen. Naast internet komen onder meer de toepassingsmogelijkheden van mobiele communicatie, games en digitale televisie aan bod.
De student leert stapsgewijs en op effectieve wijze een marketingcommunicatieplan te formuleren. Hierbij komen vragen aan bod zoals: Wat verandert er binnen een organisatie met de komst van nieuwe media? Wat betekent een dialoog voor een organisatie? Op welke manier past een organisaties marketing toe met behulp van social media?
Voorbeelden van onderwerpen die aanbod kunnen komen zijn: Het nieuwe medialandschap; Media gebruiken om relaties met klanten aan te gaan, te onderhouden en op te bouwen; De rol van sociale media; Een geïntegreerd marketingcommunicatieplan opstellen
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier fail. Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Niet slagen voor het schriftelijk examen impliceert deelname aan een gelijkaardig examen in de 2e zit. In geval van niet slagen voor de opdrachten tijdens de onderwijsperiode, geldt dat er een passende herkansing opdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken (overeenkomstig het vak Inleiding marketing en strategie HW-BACH2) |
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,9789043035101 |
|
|
|
|
|
 | master HW AFF track accountancy | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master HW AFF track finance | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master HW OM track private sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master HW OM track publieke sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master in de handelswetenschappen - supply chain management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen kan binnen de gekozen afstudeerrichting zelfstandig kennis opbouwen en informatie verzamelen, verwerken en beoordelen met het oog op de toepassing ervan in de beroepspraktijk. Hij/zij doet dit vanuit een attitude van levenslang leren. | - EC
| De master handelswetenschappen kan in het afstudeerdomein eerder complexe reële managementvragen oplossen aan de hand van een conceptueel-analytisch kader dat bouwt op kennis en inzichten uit de bedrijfskunde, economie en aanverwante gedragswetenschappelijke disciplines. Hij/zij kan op een kritisch onderbouwde manier vanuit de bedrijfskundige behoefte een keuze maken uit een set van zelf gegenereerde kaders. | - EC
| De master handelswetenschappen kan de gevolgen van beleidskaders, regelgeving en maatschappelijke veranderingen op de werking van een organisatie inschatten. Hij/zij vervult daarbij als expert binnen het domein van de afstudeerrichting een adviserende rol en bouwt daarvoor op zijn/haar visie op de samenhang tussen de functionele domeinen van het bedrijfsmanagement. | - EC
| De master handelswetenschappen vertoont ondernemend gedrag en een multidisciplinaire, onderzoekende attitude en kan deze aanwenden in het domein van de afstudeerrichting. Hij/zij ontwikkelt sterke enter- en/of intrapreneurshipvaardigheden. | - EC
| De master handelswetenschappen kan correct en gepast professioneel, vlot en helder communiceren, rapporteren en presenteren in de context van het afstudeergebied. Hij/zij doet dit in de opleidingstaal. Hij/zij kan tenminste één vreemde taal, zowel mondeling als schriftelijk, adequaat gebruiken in een bedrijfscontext. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Interactieve marketing beschrijft hoe de inzet van nieuwe media (inclusief sociale media) kan bijdragen aan het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen. Naast internet komen onder meer de toepassingsmogelijkheden van mobiele communicatie, games en digitale televisie aan bod.
De student leert stapsgewijs en op effectieve wijze een marketingcommunicatieplan te formuleren. Hierbij komen vragen aan bod zoals: Wat verandert er binnen een organisatie met de komst van nieuwe media? Wat betekent een dialoog voor een organisatie? Op welke manier past een organisaties marketing toe met behulp van social media?
Voorbeelden van onderwerpen die aanbod kunnen komen zijn: Het nieuwe medialandschap; Media gebruiken om relaties met klanten aan te gaan, te onderhouden en op te bouwen; De rol van sociale media; Een geïntegreerd marketingcommunicatieplan opstellen
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier fail. Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Niet slagen voor het schriftelijk examen impliceert deelname aan een gelijkaardig examen in de 2e zit. In geval van niet slagen voor de opdrachten tijdens de onderwijsperiode, geldt dat er een passende herkansing opdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken (overeenkomstig het vak Inleiding marketing en strategie HW-BACH2) |
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,9789043035101 |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|