Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master in de interieurarchitectuur | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Nee | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| Kan methoden en theorieën van het ontwerpen van interieurs, in het bijzonder binnen de domeinen meubel/wonen, retail design, scenografie of herbestemming, innovatief inzetten bij het ontwerpen en doelgericht combineren met inzichten uit de humane wetenschappen, exacte wetenschappen en de kunsten. | - EC
| Zelfstandig onderzoeks- en ontwerpstrategieën inzetten en tactieken uitdenken vanuit de maatschappelijke, historisch bepaalde context en in functie van een toekomstgerichte visie op het ontwerpen van de interieure ruimte. | - EC
| (Ontwerpend) onderzoeken vanuit intuïtie, experiment, associatief denken, verbeelding en emoties en hierbij blijk geven van een artistiek-exploratieve, beeldende invalshoek. | - EC
| Kan vanuit een complexe ontwerpvraag, in het bijzonder binnen de domeinen meubel/wonen, retail design, scenografie of herbestemming, zelfstandig een relevant onderzoek (m.i.v. ontwerpend onderzoek) opzetten en uitvoeren, de resultaten ervan integreren in het ontwerpproces, erover reflecteren en rapporteren op wetenschappelijke wijze en resultaten van eigen onderzoek en van anderen kritisch interpreteren. | - EC
| Een ontwerp(proces) overtuigend communiceren aan leken en specialisten, via beeld, geschreven en gesproken woord en gebruik makend van gepaste visualisatietechnieken, zowel digitale als handmatige, op gelaagde, gerichte en beargumenteerde wijze. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De keuze van de ONTWERPSTUDIO en de MASTERPROEF binnen de domeinen wordt theoretisch-wetenschappelijk ondersteund voor een inhoudelijke uitdieping van het onderwerp. De student kiest het seminarie dat het beste aansluit bij het gekozen ontwerpprobleem en de eigen onderzoeksinteresses. De student wordt begeleid in het opstellen van een onderzoeksvraag, het uitvoeren van onderzoek en het schrijven van een thesis. Maar de student dient deze drie aspecten zelf te initiëren en vervolgens te vervolledigen tot een volwaardige scriptie.
Het seminarie staat open voor studenten architectuur en interieurarchitectuur. Er wordt naar gestreefd om de studenten optimaal te betrekken bij het lopend onderzoek van de docenten. De student kiest voor één van de door de verschillende onderzoeksgroepen aangeboden subseminaries.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 9,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Individuele seminarieopdracht(en) |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student volgt, tenzij gewettigd afwezig, alle begeleidingssessies. |
|
|
|
Gevolg | In geval van ongewettigde afwezigheid tijdens de begeleidingssessies, komt de student niet in aanmerking voor een cijfer op dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|