Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master informatica profiel Health Informatics | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 5: De afgestudeerde kan zelfstandig een complex informaticaprobleem modelleren, de nodige abstracties invoeren, de oplossing gestructureerd beschrijven en implementeren, en ten slotte tegenover de stakeholders argumenteren waarom de gekozen oplossing en de bijhorende implementatie voldoen aan de gestelde specificaties. | - EC
| EC 8: De afgestudeerde is in staat om informatie, ideeën en oplossingen te communiceren naar een publiek bestaande uit collega's informatici maar ook naar niet-specialisten door zich op het juiste abstractieniveau uit te drukken. | - EC
| EC 10: De afgestudeerde functioneert goed in teamverband; zij/hij is in staat, door overleg in kleine en grote groepen, werkzaamheden te verdelen en op elkaar af te stemmen. | - EC
| EC 11: De afgestudeerde is in staat een oplossing voor een probleem te bepalen waarbij maatschappelijke, ethische en sociale aspecten in overweging worden genomen en hiernaar te handelen, door toepassing van basiskennis aangebracht op bachelorniveau. De afgestudeerde kan zelfstandig en kritisch een wetenschappelijk gefundeerd standpunt innemen en verdedigen, ook in informaticagerelateerde maatschappelijke problemen, en hierover kritisch reflecteren. | - EC
| EC 12: De afgestudeerde kan kritisch reflecteren over het eigen handelen, hierover verantwoording afleggen en zichzelf bijsturen waar nodig. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Veel medische en zorgtoepassingen worden aangewend in een multi-/interdisciplinaire context. In dit project doe je ervaring op in diverse aspecten van een multidisciplinaire context. Je zal in overleg treden met personen uit andere disciplines, inzicht verwerven in de bestudeerde problematiek, en noden voor een medische, zorg-, revalidatie- of preventietoepassing vertalen naar functionele en niet functionele vereisten voor interactieve toepassingen. Er wordt verwacht dat je een creatieve oplossing voorstelt, aan de hand van een prototype dat de hedendaagse technologie optimaal aanwendt, gevolgd door een evaluatie. Waar mogelijk worden gebruikersgerichte technieken aangewend. Voor de uitvoering van dit project wordt samenwerking voorzien met opdrachtgevers (bv. actoren actief in de zorgsector zoals ziekenhuizen, revalidatiecentra, UHasselt onderzoeksgroepen...) en/of studenten uit andere opleidingen (bv. ingenieurswetenschappen, geneeskunde en kinesitherapie).
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | project, en bijhorende voorbereidende taken en verslaggeving; en afsluitende projectverdediging met presentatie- en/of demo |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient zijn/haar persoonlijke bijdrage in het project gedetailleerd te documenteren, en moet ook een voldoende bijdrage aan het eindresultaat kunnen aantonen. |
|
|
|
Gevolg | Indien niet aan de voorwaarden voldaan is, wordt geen eindcijfer toegekend. |
|
|
|
Extra info | Voor dit opleidingsonderdeel wordt een individuele beoordeling gegeven, ook indien een groepsproject uitgevoerd wordt. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Alle onderdelen van de evaluatie worden individuele opdrachten, waarvoor afhankelijk van het specifieke project wel of niet verdergewerkt wordt op de resultaten behaald tijdens de onderwijsperiode. |
|
|
|
|
|
|
|
 | master informatica volledig keuzepakket | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 5: De afgestudeerde kan zelfstandig een complex informaticaprobleem modelleren, de nodige abstracties invoeren, de oplossing gestructureerd beschrijven en implementeren, en ten slotte tegenover de stakeholders argumenteren waarom de gekozen oplossing en de bijhorende implementatie voldoen aan de gestelde specificaties. | - EC
| EC 8: De afgestudeerde is in staat om informatie, ideeën en oplossingen te communiceren naar een publiek bestaande uit collega's informatici maar ook naar niet-specialisten door zich op het juiste abstractieniveau uit te drukken. | - EC
| EC 10: De afgestudeerde functioneert goed in teamverband; zij/hij is in staat, door overleg in kleine en grote groepen, werkzaamheden te verdelen en op elkaar af te stemmen. | - EC
| EC 11: De afgestudeerde is in staat een oplossing voor een probleem te bepalen waarbij maatschappelijke, ethische en sociale aspecten in overweging worden genomen en hiernaar te handelen, door toepassing van basiskennis aangebracht op bachelorniveau. De afgestudeerde kan zelfstandig en kritisch een wetenschappelijk gefundeerd standpunt innemen en verdedigen, ook in informaticagerelateerde maatschappelijke problemen, en hierover kritisch reflecteren. | - EC
| EC 12: De afgestudeerde kan kritisch reflecteren over het eigen handelen, hierover verantwoording afleggen en zichzelf bijsturen waar nodig. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Veel medische en zorgtoepassingen worden aangewend in een multi-/interdisciplinaire context. In dit project doe je ervaring op in diverse aspecten van een multidisciplinaire context. Je zal in overleg treden met personen uit andere disciplines, inzicht verwerven in de bestudeerde problematiek, en noden voor een medische, zorg-, revalidatie- of preventietoepassing vertalen naar functionele en niet functionele vereisten voor interactieve toepassingen. Er wordt verwacht dat je een creatieve oplossing voorstelt, aan de hand van een prototype dat de hedendaagse technologie optimaal aanwendt, gevolgd door een evaluatie. Waar mogelijk worden gebruikersgerichte technieken aangewend. Voor de uitvoering van dit project wordt samenwerking voorzien met opdrachtgevers (bv. actoren actief in de zorgsector zoals ziekenhuizen, revalidatiecentra, UHasselt onderzoeksgroepen...) en/of studenten uit andere opleidingen (bv. ingenieurswetenschappen, geneeskunde en kinesitherapie).
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | project, en bijhorende voorbereidende taken en verslaggeving; en afsluitende projectverdediging met presentatie- en/of demo |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient zijn/haar persoonlijke bijdrage in het project gedetailleerd te documenteren, en moet ook een voldoende bijdrage aan het eindresultaat kunnen aantonen. |
|
|
|
Gevolg | Indien niet aan de voorwaarden voldaan is, wordt geen eindcijfer toegekend. |
|
|
|
Extra info | Voor dit opleidingsonderdeel wordt een individuele beoordeling gegeven, ook indien een groepsproject uitgevoerd wordt. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Alle onderdelen van de evaluatie worden individuele opdrachten, waarvoor afhankelijk van het specifieke project wel of niet verdergewerkt wordt op de resultaten behaald tijdens de onderwijsperiode. |
|
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|