Masterproef wetenschappen en technologie - AR engineering en technologie (4223) | Contactpersoon : | dr. Wendy SCHOUTEDEN |
Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Kennismaking met de praktijk (4374)
|
6,0 stptn |
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6,0 stptn |
|
|
Vakdidactiek wetenschappen en technologie (4209)
|
6,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 2 | Verplicht | 648 | 24,0 | 243 | 405 | 24,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master doorloopt een volledige onderzoekscyclus over een onderwijsrelevant thema in functie van innovatie en ontwikkeling van de praktijk. | - EC
| ENG&TECH 2. De educatieve master beheerst een geheel van technieken en technologieën relevant voor zijn specifieke vakdidactieken en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair STEM project met een belangrijke onderzoeks‑ en/of innovatiecomponent. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De masterproef bestaat uit twee onderdelen:
1. Onderzoekseminarie – ondersteunend, niet verplicht: Het seminarie is gericht op ondersteuning en informatieverstrekking m.b.t. methoden van sociaal-wetenschappelijk onderzoek, voor die studenten die deze methodologie actief inzetten. De seminaries zijn niet verplicht en functioneren als complementair aan de begeleiding door promotor(en) en/of begeleider(s).
2. Masterproef: De student doorloopt een volledige onderzoekscyclus gericht op een educatieve probleemstelling, evenals gericht op de integratie van leraarschap en het domein. De resultaten van dit zelfstandige wetenschappelijke praktijkgerichte onderzoek worden neergeschreven in een masterproef. Deze masterproef bestaat minimaal uit een samenvatting, een inleiding, methoden, resultaten en een kritische discussie van de bekomen resultaten. Hierbij wordt verwezen naar de internationale literatuur in het specifieke onderzoeksdomein. Daarenboven maken de studenten van hun onderzoek een creatief eindproduct voor het werkveld, partners en externen waarin het onderzoek wordt voorgesteld. De begeleiding gebeurt door een promotor en eventueel een co-promotor of een begeleider. De masterproef wordt mondeling toegelicht en verdedigd voor een jury.
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 24,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Andere: | Procesevaluatie masterproef |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 20 % |
|
Andere: | Mondelinge verdediging masterproef |
|
|
|
|
|
Ander examen | 10 % |
|
Andere: | Creatief eindproduct |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student moet alle onderdelen indienen / afleggen om te kunnen slagen. De student moet geslaagd zijn op het schriftelijk examen en minstens een tolereerbaar cijfer halen op de procesevaluatie, de verdediging van de masterproef en het creatieve eindproduct om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een bepaald onderdeel niet indient / aflegt, kan de student niet slagen voor dit opleidingsonderdeel. Indien de student niet geslaagd is op het schriftelijk examen en/of geen tolereerbaar cijfer behaalt voor de verdediging van de masterproef en/of het creatieve eindproduct, kan de student niet slagen op het opleidingsonderdeel. In zijn/haar studentendossier zal een 'fail' voor dit opleidingsonderdeel verschijnen. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De student kan de onderdelen waarvoor hij/zij niet geslaagd is, herwerken op basis van de feedback. |
|
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|