|
EC | EC 3 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan, in functie van een efficiënt verloop van het kinesitherapeutisch handelen en met respect voor de identiteit/privacy van de cliënt, het resultaat van elke fase van het kinesitherapeutisch handelen, schriftelijk en mondeling communiceren, met inbegrip van het dossier. |
| DC | De student kan een presentatie geven. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| | BC | De student kan de inhoud en het niveau van de presentatie aanpassen aan de doelgroep. |
| DC | De student kan op een adequate en professionele wijze schriftelijk rapporteren. |
| | BC | De student hanteert een zakelijk en professioneel taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| DC | De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. |
| | BC | De student kan actief luisteren in de klinische praktijk. |
| | BC | De student hanteert professioneel en correct taalgebruik aangepast aan het niveau van de patiënt. |
| | BC | De student kan verbale en non-verbale communicatie op elkaar afstemmen. |
| | BC | De student bezit de attitudes die relevant zijn voor de kinesitherapeut-patiënt relatie in de klinische praktijk, i.e. empathie, respect, positieve gezindheid, echtheid en transparantie. |
| DC | De student kan op een adequate en professionele wijze mondeling rapporteren. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de verschillende actoren binnen een interdiciplenair overleg. |
EC | EC 4 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan onder begeleiding functioneren in teamverband binnen een multidisciplinaire context. |
| DC | De student neemt op een democratische manier een actieve rol op binnen het team. |
| | BC | De student kan samen met het team afspraken maken en deze nakomen in een groep met (input) van professionals/medestudenten |
| | BC | De student komt voorbereid naar teambijeenkomsten met professionals/medestudenten |
| | BC | De student draagt bij aan een aangenaam werkklimaat in een team (met input) van professionals/medestudenten |
| | BC | De student stelt zich voldoende flexibel op in een team (met input) van professionals/medestudenten |
| | BC | De student houdt rekening met de opvattingen en meningen van de andere teamleden in een groep (met input) van professionals/medestudenten |
| | BC | De student stelt zich open en eerlijk op tov de andere teamleden |
| | BC | De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. |
| DC | De student kan in samenwerking met anderen een gemeenschappelijke opdracht uitvoeren. |
| | BC | De student neemt zijn verantwoordelijkheid op binnen het groepswerk (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student helpt de andere teamleden in functie van de gezamenlijke opdracht (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student deelt zijn kennis met de andere groepsleden en geeft relevante informatie door. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student bespreekt in team mogelijke oplossingen en komt tot een gedragen besluit |
| | BC | De student kan samen met teamleden reflecteren over de kwaliteit de uitgevoerde taak en eventuele werkpunten meenemen naar de toekomst (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student kan reflecteren over de betekenis en relevantie van de gezamenlijke taak in functie van theorie en praktijk (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student komt taakgerelateerde afspraken binnen het team tijdig na |
| DC | De student is in staat de verschillende kwaliteiten binnen een groep te detecteren en actief er op in te spelen. |
| | BC | De student heeft kennis van de kwaliteiten van elk groepslid binnen het team (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student bekrachtigt de kwaliteiten van andere groepsleden op een inspirerende manier (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student kan taken deligeren afhankelijk van de kwaliteiten van andere groepsleden (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student streeft er naar kwaliteiten binnen een groep complementair in te zetten (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren en het functioneren van de groepsleden binnen het team. |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten wat betreft de eigen bijdrage in het groepswerk. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten betreffende de bijdrage van de groepsleden aan het groepswerk. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student kan suggesties geven over mogelijke verbeteringen mbt tot samenwerkingsvaardigheden binnen het team (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
| | BC | De student kan correcte feedback geven over de samenwerkingsvaardigheden van teamleden (in een team (met input) van professionals/medestudenten) |
EC | EC 5 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zijn/haar werk doelmatig en tijdsefficiënt organiseren en hierop reflecteren. |
| DC | De student kan de eigen werkzaamheden tijdsefficiënt organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten tijdig in. |
| | BC | De student is tijdig aanwezig op gemaakte afspraken. |
| DC | De student kan eigen werkzaamheden doelgericht organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten in volgens vooraf vastgelegde richtlijnen. |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren. |
| | BC | De student detecteert sterke en zwakke punten binnen het organiseren van eigen werk en schrijft dit neer in een reflectieverslag. |
| | BC | De student formuleert werkpunten in kader van optimaliseren van de organisatie van eigen werk. |
EC | EC 10 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie gaat in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen (niveau gesimuleerde patiënt/cliënt) op ethisch verantwoorde wijze te werk. |
| DC | De student is zich bewust van de ethische dimensie van de eigen praktijk. |
| DC | De student heeft inzicht in de grondbeginselen van integer handelen en de eisen die goede praktijk aan het handelen van de student stelt. |