Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Español 1 (3272)
|
3,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 2de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor handelswetenschappen bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren)
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Español 2 is afgestemd op het niveau A2 (basisgebruiker – waystage) van het ERK (Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen[1]). De student leert zich schriftelijk en vooral mondeling uitdrukken in een aantal basissituaties en beheerst een aantal grammaticale aspecten actief en andere op een receptieve manier. Hierbij wordt taalkundige correctheid nagestreefd en wordt verder ingegaan op interculturele “awareness”. Meer specifiek worden de volgende doelstellingen beoogd, zoals in het ERK weergegeven in “can do’s”[2]:
Begrijpen
- Luisteren: Ik kan zinnen en de meest frequente woorden begrijpen die betrekking hebben op gebieden die van direct persoonlijk belang zijn (bijvoorbeeld basisinformatie over mezelf en mijn familie, winkelen, plaatselijke omgeving, werk). Ik kan de belangrijkste punten in korte, duidelijke eenvoudige boodschappen en aankondigingen volgen.
- Lezen: Ik kan zeer korte eenvoudige teksten lezen. Ik kan specifieke voorspelbare informatie vinden in eenvoudige, alledaagse teksten zoals advertenties, folders, menu's en dienstregelingen en ik kan korte, eenvoudige, persoonlijke brieven begrijpen.
Spreken
- Productie: Ik kan een reeks uitdrukkingen en zinnen gebruiken om in eenvoudige bewoordingen mijn familie en andere mensen, leefomstandigheden, mijn opleiding en mijn huidige of meest recente baan te beschrijven.
- Interactie: Ik kan communiceren over eenvoudige en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling van informatie over vertrouwde onderwerpen en activiteiten betreffen. Ik kan zeer korte sociale gesprekken aan, alhoewel ik gewoonlijk niet voldoende begrijp om het gesprek zelfstandig gaande te houden.
Schrijven
- Ik kan korte, eenvoudige notities en boodschappen opschrijven. Ik kan een zeer eenvoudige persoonlijke brief schrijven, bijvoorbeeld om iemand voor iets te bedanken.
[1] Common European Framework of Reference, Raad van Europa, 2001 (oorspronkelijk editie)
[2] Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen. Nederlandse Taalunie, 2006, p.28 (ISBN-10: 90-70593-08-4)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
|
|
Andere: | Simulaties (rollenspel) waarbij de docent de rol van de Spanjaard opneemt |
|
|
|
|
|
Off campus online evaluatie/examen | ✔ |
|
Voor gedeeltelijke evaluatie/examen | ✔ |
|
Toelichting | Het mondeling examen gebeurt online. Het schriftelijk examen gaat on campus door. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Niveau A1 van het ERK, m.a.w. geslaagd zijn voor het opleidingsonderdeel Español 1 aan de UHasselt (of equivalent).
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- K. Kroos, L. Perez, B. Decock, A. Pizarro Pedraza, M. Verjans, S. Bossaert & A. López San Emeterio, Spaans voor Beginners A2 (Nederlands - español), ISBN 9789079829309, in de reeks Lingu@Com, software (online), Diepenbeek, CommArt Int. NV, te bestellen via www.commart.eu
- A. López, cursusmateriaal ESpañol II, beschikbaar via e-Leeromgeving UHasselt.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- C. Irun Chavarria & M. R. Sorce, Van Dale Grammatica Spaans, ISBN 9789460773082, Utrecht, VBK Media, 6edruk 2016
- I. D'Haenens, Vervoeging van de Spaanse werkwoorden, ISBN 978 9070978259, Diligentia, 16de druk 2016
- Segoviano, Werkwoorden in vorm Nieuw, ISBN: 9789460304682, Almere/Antwerpen, Intertaal, 8e druk 2017
|
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Español 2 is afgestemd op het niveau A2 (basisgebruiker – waystage) van het ERK (Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen[1]). De student leert zich schriftelijk en vooral mondeling uitdrukken in een aantal basissituaties en beheerst een aantal grammaticale aspecten actief en andere op een receptieve manier. Hierbij wordt taalkundige correctheid nagestreefd en wordt verder ingegaan op interculturele “awareness”. Meer specifiek worden de volgende doelstellingen beoogd, zoals in het ERK weergegeven in “can do’s”[2]:
Begrijpen
- Luisteren: Ik kan zinnen en de meest frequente woorden begrijpen die betrekking hebben op gebieden die van direct persoonlijk belang zijn (bijvoorbeeld basisinformatie over mezelf en mijn familie, winkelen, plaatselijke omgeving, werk). Ik kan de belangrijkste punten in korte, duidelijke eenvoudige boodschappen en aankondigingen volgen.
- Lezen: Ik kan zeer korte eenvoudige teksten lezen. Ik kan specifieke voorspelbare informatie vinden in eenvoudige, alledaagse teksten zoals advertenties, folders, menu's en dienstregelingen en ik kan korte, eenvoudige, persoonlijke brieven begrijpen.
Spreken
- Productie: Ik kan een reeks uitdrukkingen en zinnen gebruiken om in eenvoudige bewoordingen mijn familie en andere mensen, leefomstandigheden, mijn opleiding en mijn huidige of meest recente baan te beschrijven.
- Interactie: Ik kan communiceren over eenvoudige en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling van informatie over vertrouwde onderwerpen en activiteiten betreffen. Ik kan zeer korte sociale gesprekken aan, alhoewel ik gewoonlijk niet voldoende begrijp om het gesprek zelfstandig gaande te houden.
Schrijven
- Ik kan korte, eenvoudige notities en boodschappen opschrijven. Ik kan een zeer eenvoudige persoonlijke brief schrijven, bijvoorbeeld om iemand voor iets te bedanken.
[1] Common European Framework of Reference, Raad van Europa, 2001 (oorspronkelijk editie)
[2] Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen. Nederlandse Taalunie, 2006, p.28 (ISBN-10: 90-70593-08-4)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
|
|
Andere: | Simulaties (rollenspel) waarbij de docent de rol van de Spanjaard opneemt |
|
|
|
|
|
Off campus online evaluatie/examen | ✔ |
|
Voor gedeeltelijke evaluatie/examen | ✔ |
|
Toelichting | Het mondeling examen gebeurt online. Het schriftelijk examen gaat on campus door. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Niveau A1 van het ERK, m.a.w. geslaagd zijn voor het opleidingsonderdeel Español 1 aan de UHasselt (of equivalent).
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- K. Kroos, L. Perez, B. Decock, A. Pizarro Pedraza, M. Verjans, S. Bossaert & A. López San Emeterio, Spaans voor Beginners A2 (Nederlands - español), ISBN 9789079829309, in de reeks Lingu@Com, software (online), Diepenbeek, CommArt Int. NV, te bestellen via www.commart.eu
- A. López, cursusmateriaal ESpañol II, beschikbaar via e-Leeromgeving UHasselt.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- C. Irun Chavarria & M. R. Sorce, Van Dale Grammatica Spaans, ISBN 9789460773082, Utrecht, VBK Media, 6edruk 2016
- I. D'Haenens, Vervoeging van de Spaanse werkwoorden, ISBN 978 9070978259, Diligentia, 16de druk 2016
- Segoviano, Werkwoorden in vorm Nieuw, ISBN: 9789460304682, Almere/Antwerpen, Intertaal, 8e druk 2017
|
|
|
|
|
|
 | 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Español 2 is afgestemd op het niveau A2 (basisgebruiker – waystage) van het ERK (Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen[1]). De student leert zich schriftelijk en vooral mondeling uitdrukken in een aantal basissituaties en beheerst een aantal grammaticale aspecten actief en andere op een receptieve manier. Hierbij wordt taalkundige correctheid nagestreefd en wordt verder ingegaan op interculturele “awareness”. Meer specifiek worden de volgende doelstellingen beoogd, zoals in het ERK weergegeven in “can do’s”[2]:
Begrijpen
- Luisteren: Ik kan zinnen en de meest frequente woorden begrijpen die betrekking hebben op gebieden die van direct persoonlijk belang zijn (bijvoorbeeld basisinformatie over mezelf en mijn familie, winkelen, plaatselijke omgeving, werk). Ik kan de belangrijkste punten in korte, duidelijke eenvoudige boodschappen en aankondigingen volgen.
- Lezen: Ik kan zeer korte eenvoudige teksten lezen. Ik kan specifieke voorspelbare informatie vinden in eenvoudige, alledaagse teksten zoals advertenties, folders, menu's en dienstregelingen en ik kan korte, eenvoudige, persoonlijke brieven begrijpen.
Spreken
- Productie: Ik kan een reeks uitdrukkingen en zinnen gebruiken om in eenvoudige bewoordingen mijn familie en andere mensen, leefomstandigheden, mijn opleiding en mijn huidige of meest recente baan te beschrijven.
- Interactie: Ik kan communiceren over eenvoudige en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling van informatie over vertrouwde onderwerpen en activiteiten betreffen. Ik kan zeer korte sociale gesprekken aan, alhoewel ik gewoonlijk niet voldoende begrijp om het gesprek zelfstandig gaande te houden.
Schrijven
- Ik kan korte, eenvoudige notities en boodschappen opschrijven. Ik kan een zeer eenvoudige persoonlijke brief schrijven, bijvoorbeeld om iemand voor iets te bedanken.
[1] Common European Framework of Reference, Raad van Europa, 2001 (oorspronkelijk editie)
[2] Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen. Nederlandse Taalunie, 2006, p.28 (ISBN-10: 90-70593-08-4)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
|
|
Andere: | Simulaties (rollenspel) waarbij de docent de rol van de Spanjaard opneemt |
|
|
|
|
|
Off campus online evaluatie/examen | ✔ |
|
Voor gedeeltelijke evaluatie/examen | ✔ |
|
Toelichting | Het mondeling examen gebeurt online. Het schriftelijk examen gaat on campus door. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Niveau A1 van het ERK, m.a.w. geslaagd zijn voor het opleidingsonderdeel Español 1 aan de UHasselt (of equivalent).
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- K. Kroos, L. Perez, B. Decock, A. Pizarro Pedraza, M. Verjans, S. Bossaert & A. López San Emeterio, Spaans voor Beginners A2 (Nederlands - español), ISBN 9789079829309, in de reeks Lingu@Com, software (online), Diepenbeek, CommArt Int. NV, te bestellen via www.commart.eu
- A. López, cursusmateriaal ESpañol II, beschikbaar via e-Leeromgeving UHasselt.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- C. Irun Chavarria & M. R. Sorce, Van Dale Grammatica Spaans, ISBN 9789460773082, Utrecht, VBK Media, 6edruk 2016
- I. D'Haenens, Vervoeging van de Spaanse werkwoorden, ISBN 978 9070978259, Diligentia, 16de druk 2016
- Segoviano, Werkwoorden in vorm Nieuw, ISBN: 9789460304682, Almere/Antwerpen, Intertaal, 8e druk 2017
|
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Español 2 is afgestemd op het niveau A2 (basisgebruiker – waystage) van het ERK (Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen[1]). De student leert zich schriftelijk en vooral mondeling uitdrukken in een aantal basissituaties en beheerst een aantal grammaticale aspecten actief en andere op een receptieve manier. Hierbij wordt taalkundige correctheid nagestreefd en wordt verder ingegaan op interculturele “awareness”. Meer specifiek worden de volgende doelstellingen beoogd, zoals in het ERK weergegeven in “can do’s”[2]:
Begrijpen
- Luisteren: Ik kan zinnen en de meest frequente woorden begrijpen die betrekking hebben op gebieden die van direct persoonlijk belang zijn (bijvoorbeeld basisinformatie over mezelf en mijn familie, winkelen, plaatselijke omgeving, werk). Ik kan de belangrijkste punten in korte, duidelijke eenvoudige boodschappen en aankondigingen volgen.
- Lezen: Ik kan zeer korte eenvoudige teksten lezen. Ik kan specifieke voorspelbare informatie vinden in eenvoudige, alledaagse teksten zoals advertenties, folders, menu's en dienstregelingen en ik kan korte, eenvoudige, persoonlijke brieven begrijpen.
Spreken
- Productie: Ik kan een reeks uitdrukkingen en zinnen gebruiken om in eenvoudige bewoordingen mijn familie en andere mensen, leefomstandigheden, mijn opleiding en mijn huidige of meest recente baan te beschrijven.
- Interactie: Ik kan communiceren over eenvoudige en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling van informatie over vertrouwde onderwerpen en activiteiten betreffen. Ik kan zeer korte sociale gesprekken aan, alhoewel ik gewoonlijk niet voldoende begrijp om het gesprek zelfstandig gaande te houden.
Schrijven
- Ik kan korte, eenvoudige notities en boodschappen opschrijven. Ik kan een zeer eenvoudige persoonlijke brief schrijven, bijvoorbeeld om iemand voor iets te bedanken.
[1] Common European Framework of Reference, Raad van Europa, 2001 (oorspronkelijk editie)
[2] Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen. Nederlandse Taalunie, 2006, p.28 (ISBN-10: 90-70593-08-4)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
|
|
Andere: | Simulaties (rollenspel) waarbij de docent de rol van de Spanjaard opneemt |
|
|
|
|
|
Off campus online evaluatie/examen | ✔ |
|
Voor gedeeltelijke evaluatie/examen | ✔ |
|
Toelichting | Het mondeling examen gebeurt online. Het schriftelijk examen gaat on campus door. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Niveau A1 van het ERK, m.a.w. geslaagd zijn voor het opleidingsonderdeel Español 1 aan de UHasselt (of equivalent).
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- K. Kroos, L. Perez, B. Decock, A. Pizarro Pedraza, M. Verjans, S. Bossaert & A. López San Emeterio, Spaans voor Beginners A2 (Nederlands - español), ISBN 9789079829309, in de reeks Lingu@Com, software (online), Diepenbeek, CommArt Int. NV, te bestellen via www.commart.eu
- A. López, cursusmateriaal ESpañol II, beschikbaar via e-Leeromgeving UHasselt.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- C. Irun Chavarria & M. R. Sorce, Van Dale Grammatica Spaans, ISBN 9789460773082, Utrecht, VBK Media, 6edruk 2016
- I. D'Haenens, Vervoeging van de Spaanse werkwoorden, ISBN 978 9070978259, Diligentia, 16de druk 2016
- Segoviano, Werkwoorden in vorm Nieuw, ISBN: 9789460304682, Almere/Antwerpen, Intertaal, 8e druk 2017
|
|
|
|
|
|
 | 1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Español 2 is afgestemd op het niveau A2 (basisgebruiker – waystage) van het ERK (Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen[1]). De student leert zich schriftelijk en vooral mondeling uitdrukken in een aantal basissituaties en beheerst een aantal grammaticale aspecten actief en andere op een receptieve manier. Hierbij wordt taalkundige correctheid nagestreefd en wordt verder ingegaan op interculturele “awareness”. Meer specifiek worden de volgende doelstellingen beoogd, zoals in het ERK weergegeven in “can do’s”[2]:
Begrijpen
- Luisteren: Ik kan zinnen en de meest frequente woorden begrijpen die betrekking hebben op gebieden die van direct persoonlijk belang zijn (bijvoorbeeld basisinformatie over mezelf en mijn familie, winkelen, plaatselijke omgeving, werk). Ik kan de belangrijkste punten in korte, duidelijke eenvoudige boodschappen en aankondigingen volgen.
- Lezen: Ik kan zeer korte eenvoudige teksten lezen. Ik kan specifieke voorspelbare informatie vinden in eenvoudige, alledaagse teksten zoals advertenties, folders, menu's en dienstregelingen en ik kan korte, eenvoudige, persoonlijke brieven begrijpen.
Spreken
- Productie: Ik kan een reeks uitdrukkingen en zinnen gebruiken om in eenvoudige bewoordingen mijn familie en andere mensen, leefomstandigheden, mijn opleiding en mijn huidige of meest recente baan te beschrijven.
- Interactie: Ik kan communiceren over eenvoudige en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling van informatie over vertrouwde onderwerpen en activiteiten betreffen. Ik kan zeer korte sociale gesprekken aan, alhoewel ik gewoonlijk niet voldoende begrijp om het gesprek zelfstandig gaande te houden.
Schrijven
- Ik kan korte, eenvoudige notities en boodschappen opschrijven. Ik kan een zeer eenvoudige persoonlijke brief schrijven, bijvoorbeeld om iemand voor iets te bedanken.
[1] Common European Framework of Reference, Raad van Europa, 2001 (oorspronkelijk editie)
[2] Gemeenschappelijk Europees Referentie Kader voor Moderne Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen. Nederlandse Taalunie, 2006, p.28 (ISBN-10: 90-70593-08-4)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
|
|
Andere: | Simulaties (rollenspel) waarbij de docent de rol van de Spanjaard opneemt |
|
|
|
|
|
Off campus online evaluatie/examen | ✔ |
|
Voor gedeeltelijke evaluatie/examen | ✔ |
|
Toelichting | Het mondeling examen gebeurt online. Het schriftelijk examen gaat on campus door. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Niveau A1 van het ERK, m.a.w. geslaagd zijn voor het opleidingsonderdeel Español 1 aan de UHasselt (of equivalent).
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- K. Kroos, L. Perez, B. Decock, A. Pizarro Pedraza, M. Verjans, S. Bossaert & A. López San Emeterio, Spaans voor Beginners A2 (Nederlands - español), ISBN 9789079829309, in de reeks Lingu@Com, software (online), Diepenbeek, CommArt Int. NV, te bestellen via www.commart.eu
- A. López, cursusmateriaal ESpañol II, beschikbaar via e-Leeromgeving UHasselt.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- C. Irun Chavarria & M. R. Sorce, Van Dale Grammatica Spaans, ISBN 9789460773082, Utrecht, VBK Media, 6edruk 2016
- I. D'Haenens, Vervoeging van de Spaanse werkwoorden, ISBN 978 9070978259, Diligentia, 16de druk 2016
- Segoviano, Werkwoorden in vorm Nieuw, ISBN: 9789460304682, Almere/Antwerpen, Intertaal, 8e druk 2017
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|